Återbetalningspolicy

Öppet köp
Du har rätt till 30 dagars öppet köp på din produkt. Produkten skall vara i oanvänt skick, dvs inga sidor i din SmartNote får vara skrivna på eller borttagna vid en retur.

Frakt vid öppet köp
Du ansvarar själv för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara inom öppet köp. Fraktkostnader återbetalas inte. 

När din retur har mottagits och inspekterats meddelar vi dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på din ursprungliga betalningsmetod inom 5 arbetsdagar.

Reklamation
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är defekt, kan du reklamera den till oss inom 365 dagar efter att du har fått din leverans.  

För att vara berättigad till reklamation måste din produkt vara oanvänd på ett sätt som inte har orsakat yttre skador eller väta mot produkten.

Returadress vid öppet köp eller reklamation
Returer skickas till:
Swedish Ecom
Att: SmartNote
Österögatan 1
16440 Kista.
Märk paketet med ditt ordernummer och namn. 

Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Frakt vid garanti
Är din produkt defekt meddelar du oss med ditt namn och order och vi kommer förse dig med en retursedel. Så snart produkten är skickad till oss kommer vi att skicka ut en ny enhet till dig. 

OBS - Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.